Az áruház kezelése
Az áruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetõségekkel igyekeztünk
felépíteni, hogy Ön minél egyszerûbben megtalálhassa és megvásárolhassa a
keresett terméket. A legmegfelelõbb termék kiválasztásának
elõsegítésére, igyekszünk Önnek a lehetõ legtöbb javaslatot, és
információt nyújtani a kiválasztott termékekre vonatkozóan.
Böngészés
Az áruházban Ön rendelés feladása nélkül is tájékozódhat termékeinkrõl.
Ebben az esetben adatainak megadása nem szükséges. A bejelentkezés és
regisztráció nélkül történõ böngészés közben is kiválaszthat termékeket,
amelyek egy átmeneti tárolóba kerülnek, s ha Ön regisztrálja magát
adatai megadásával ezen cikkek azonnal megrendelhetõek, így nem
szükséges, hogy bejelentkezés után újra kiválassza azokat. A termékek
megtekintésére egy többszintû menüstruktúrát hoztunk létre. A fõoldalon
található hivatkozások segítenek a fõ termékcsoport kiválasztásában,
melyen belül további alcsoportok szerepelnek. A kívánt termékcsoportra
kattintva, részletes terméklistát kap. Itt választhat a termékek közül,
és eljuthat a termékek részletes információs oldalaira, amelyen már
fénykép és részletes mûszaki leírás is található.A lap alján láthatja az
árat, illetve itt teheti kosarába a terméket.
Amennyiben szeretne más termékeket is megtekinteni, az áruház minden oldalán megtalálható kezelõgombok segítségével böngészhet tovább.
Keresési lehetõségek
* A GYORSKERESÉS funkcióval a vásárlást, illetve a kiválasztást
szeretnénk megkönnyíteni, mivel egy szót, vagy szótöredéket megadva
lehet keresni a termékek azonosítójában, megnevezésében és a
termékleírásban.
* Az ÖSSZETETT KERESÉS funkcióval jóval szélesebb skálán kereshet akár a
termék leírásban, akár a gyártó neve szerint, akár megadott
értékhatáron belül.
Megrendelés:
Érvényes megrendelést a Fogyasztó a szállítási és számlázási
adatainak megadásával adhat fel oldalunkn keresztül a nap 24 órájában.
Telefonon rendelést nem veszünk fel.
A Fogyasztó a weboldalon regisztrációval és regisztráció nélkül is
rendelhet. A megrendelés/regisztráció során az adatlapot értelemszerűen
ki kell tölteni. Természetesen lehetőség van eltérő szállítási és
számlázási cím megadására is.
A Fogyasztó a kosarába elhelyezheti a kívánt termékeket a "Kosárba" gomb
megnyomásával. A megrendelést a kosár "Kifizetés" gombjával indíthatja,
ahol kiválaszthatja a fizetési és szállítási módok közül a megfelelőt.
Honlapunkon keresztül történő rendelés esetén a megrendelt termékek
értékét a futárnál készpénzzel vagy bankkártyával, illetve
előreutalással is lehet kiegyenlíteni.
A webáruházban a megrendelés végén a Fogyasztónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket, az Adatvédelmi Tájékoztatót valamint azt, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár - ahhoz, hogy a megrendelés véglegesíthető legyen. Amennyiben ezek közül bármelyiket nem fogadja el a Fogyasztó, a megrendelést technikailag nem tudja megvalósítani (a véglegesítés gomb nem látható).
A Fogyasztó által feladott rendelés írásba foglalt szerződésnek
minősül, a szerződést a Szolgáltató a webáruházban iktatja, a szerződést
a Fogyasztó a későbbiekben megtekintheti a webáruházban.
A szerződés magyar nyelven köttetik.
A megrendelést fentiek alapján elektronikus úton, Hétvégén és
ünnepnapokon beérkezett elektronikus megrendelések feldolgozása az azt
követő első munkanapon történik.
A megrendelések feldolgozásakor minden esetben, telefonon vagy
elektronikus levélen keresztül, egyeztetés történik a Fogyasztóval.
A Fogyasztó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás a Fogyasztó
megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, a
Fogyasztó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól
mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve a Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert
Fogyasztó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt
visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem
keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző
pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb
e-mailben értesíti a Fogyasztót a megrendelés részleteiről és várható
teljesítéséről (szerződés létrejötte).
A második emailben melyet munkatársunk ír, tájékoztatjuk a megrendelés
állapotáról, a készleten létéről vagy a várható beszállítás idejéről.
Amennyiben a rendelt termék nincs készleten értesítjük annak várható
beérkezéséről. Amennyiben a termék készleten van, értesítjük
megérkezéséről illetve a kiszállítás feladásáról.
Adatbeviteli hibák javítása:
Fogyasztó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a
megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban
található adatbeviteli mezőbe Fogyasztó be tudja írni a rendelni kívánt
mennyiség darabszámát, majd megnyomja a "frissítés" gombot. Amennyiben
törölni kívánja Fogyasztó a kosárban található termékeket, akkor az
"Eltávolít Termék(ek)" oszlopban bepipálja a törölni kívánt termék
előtti jelölőnégyzetet és megnyomja a "frissítés" gombot. A rendelés
során a Fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok
javítására/törlésére.
Amennyiben rendelését feladta de valamely adatot nem jól adott meg a
Fogyasztó, kérjük azt a kapcslat fülön jelezze a szerződéskötéstől
számított 24 órán belül.
Panaszkezelés:
Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fejlécben szereplő telefonszámon, vagy a kapcslat fülön is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy digitalizált példányát megküldi a Fogyasztónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a Fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm.
rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási
hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon
országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási
hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Illetékes Békéltető testület:
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Fogyasztói jogvita
bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy
megkísérelje a Fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és
költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető
testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a
Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő
határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a
fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület
illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Fogyasztó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót a kellékszavatossági igénye alapján?
Fogyasztó választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a
Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte,
illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül
közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot
üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az
Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék árának a visszafizetését
csak akkor kérheti, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás:
Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a
webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a
Fogyasztó fogyasztónak minősül.
Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk
fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a
forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik
jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási
jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a
kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a
kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget
tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő
érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult
által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a
jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag
elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó
károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az
olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy
gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól
eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól
(üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási /
szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve
szakképzetséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek
következtében keletkezett. Garanciavesztéssel járhat továbbá, ha a
terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van
illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait
meghaladó teljesítményen történő használat,túlhúzás), szakszerűtlen
üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy
annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés
a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék
leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos
terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen
tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen
kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást.
Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke
megsérül, eltávolításra kerül.
A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján vállalkozásunk által
forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett 12 hónap
garanciát vállalunk.Ettől bizonyos esetekben eltérhetünk, de ezt minden
esetben külön feltüntetjük a garanciajegyen.
A vásárló garanciális igényét a vásárolt termékhez mellékelt
garanciajeggyel és az eredeti számla vagy pénztárblokk példányával
érvényesítheti. Elveszett garanciajegyet nem tudunk pótolni. Minden
termék mellé a gyártó/nagykereskedő által biztosított termékinformációs
anyagot szállítjuk. A garanciajegyen történő bármilyen, utólagos
javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a garanciajegy
érvénytelenségét vonja maga után.
A garancia csak a sérüléssmentes, tartozékokkal együtt, hiánytalanul, eredeti dobozban visszaküldött termékekre érvényes.
A garancia érvényét veszti helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás. Szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat, bámilyen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás.
A garancia időtartama a vásárlás napjával kezdődik.A termék javítása
esetén a garancia időtartama meghosszabbodik a javítással töltött
idővel. A vásárló az észlelt hibát a legrövidebb időn belül köteles
jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt
terhelik.
Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű
üzembehelyezés és kezelés mellett meghibásodott, a vásárló kérheti annak
azonos típusú új termékre való díjmentes javítását,cseréjét. Ha a
cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a
vételárat kérheti vissza.
Szavatosság:
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a 49/2003. (VII.30) GKM rendelet az irányadó. Szavatossági igény (Ptk 305-311.&) a számla, blokk bemutatásával érvényesíthető, a vásárlást követő 1 éven belül, ha a meghibásodás hibás teljesítésből ered. Az első 6 hónapban vállalkzásunk feladata a kifogás intézése. 6 hónapon túl, ha nem értünk egyet a vásárló kifogásával (a meghibásodás a a vevő valamely hibájából eredt), a rendezéséhez az illetékes fogyasztóvédelmi szervhez fordulhat. Szavatossági igény elfogadása esetén a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel javítást, cserét, kártérítést kell lehetőség szerint 15 napon belül biztosítani. Szavatossági igény benyújtásáról minden esetben jegyzőkönyvet állítunk ki, mely tartalmazza a vásárlással kapcsolatos adatokat, valamint a kifogás tényét.
Javítás:
A javítás következtében a termék értéke, használhatósága az azonos
ideig rendeltetésszerűen használt termékekhez képest nem csökkenhet.Ha a
javítás során kiderül, hogy a bejelentett hiba nem rendeltetésszerű
használatból ered, úgy vállalkozásunk fenntartja a jogot magának, hogy a
költségeit felszámítsa.
A garanciális és szavatossági igény telephelyünkre postai úton eljuttatva érvényesíthető.
A termék oda- visszaszállításáról a vásárlónak kell gondoskodni.
Elállás joga:
A 45/2014. Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről alapján a fogyasztónak (vállalatok, cégek nem fogyasztónak számítanak), a termék átvételének napjától 14 napig gyakorolhatja a szerződéstől való elállás jogát.
Kivételek ez alól:
b) olyan áruk vagy szolgáltatások értékesítése esetében, amelyek ára a
kereskedő által nem befolyásolható módon a pénzügyi piacoknak az
elállási időszak alatt is lehetséges ingadozásaitól függ;
c) a fogyasztó által megadott jellemzőknek megfelelően elkészített vagy
egyértelműen a fogyasztó személyére szabott áruk értékesítése esetében;
h) olyan szerződések esetében, amelyeknél a fogyasztó kifejezetten
kérte a kereskedőt, hogy keresse fel abból a célból, hogy sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatokat végezzen.
Ha az ilyen kiszállás alkalmából a kereskedő a fogyasztó által
kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy javítás
elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínál
szolgáltatásokat vagy árukat, ezekre a kiegészítő szolgáltatásokra vagy
árukra már vonatkozik az elállási jog;
Az elállás joga indoklás nélkül gyakorolható. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
A vásárló köteles - amennyiben elállt a vásárlástól - 14 napon belül a kereskedőhöz visszajuttatni a terméket.
Az eladó köteles a fogyasztó által kifizetett összeget az áru visszaérkezését követő 14 napon belül visszatéríteni.
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót
ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az eladó azonban követelheti az áru
nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Nem
rendeltetésszerű használat, mely esetben az áru újbóli értékesítésre nem
kerülhet.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát
tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán,
vagy elektronikus úton küldött levél útján)
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en
keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük
figyelembe a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó postai levelét ajánlott küldeményként adja fel, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a pontban
feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak
átadja) a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Az
utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni. A termék
visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót
semmilyen más költség nem terheli.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorlhatja a nyiltkozat minta útján -
itt tölthető le. /A 45/2014 Korm. Rendelet 25. § alapján/ - vagy az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
A Fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Amennyiben a Fogyasztó elállási jogát gyakorolja és nem a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módot választja, az ebből adódó
többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés
megkezdését követően gyakorolja a Fogyasztó a felmondási jogát, úgy az
elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
Az 29. § alapján az elállás joga nem gyakorolható olyan áru
értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve
amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható
vissza, vagy gyorsan romlandó, illetve hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében,
ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta.
A fogyasztó az eladónak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából
eredő kárát nem köteles megtéríteni, tőle kamat vagy egyéb költség sem
követelhető. Az eladó azonban követelheti a fogyasztótól a
kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a
kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének
meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 9. § szerinti
tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Amennyiben a termék meghibásodott, és a fogyasztó a vásárlástól
számított 3 munkanapon belül bejelenti és nem lehet javítani, lehetőség
szerint cserélni kell, ha nem lehetséges, akkor a vételárat vissza kell
fizetni.
A fizetés lehetséges formái:
Az áruházban feltüntetett árak, érvényes bruttó fogyasztói árak.
- előreutalással kiszállításnál,
- utánvéttel kiszállításnál,
Szállítás:
A szállítás feltételeiről, díjairól a Szállítási Díjak oldalon tájékozódhat.
Ha a termék nincs készleten, akkor felvesszük a kapcsolatot a beszerzési
idő egyeztetése miatt. A megrendelt termék(ek) maximum kiszállítási
ideje 90 nap, természetesen törekszünk arra,hogy minél előbb
kiszállítsuk a megrendelt termék(ek)et. Az általános kiszállítási idő
1-5 munkanap.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény, valamint a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó
rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Egyéb információk:
-A raktáron jelenleg nem lévő megrendelt termékek ára változhat! Ez lehet áremelkedés és árcsökkenés is.
Az árváltozás oka lehet beszállítói vagy gyártói ármódosítás, illetve árfolyam ingadozás is.
-Áraink már tartalmazzák a 27%-os általános forgalmi adót (ön tehát az un. "bruttó fogyasztói" árakat látja)
-A honlapon található képek illusztrációk.
-A leírások és az árak tájékoztató jellegűek, ezért nem minősülnek
ajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk. Az esetleges hibák,
félreértések okozta kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük.
-Tájékoztatunk, hogy a honlap használatával az online közzétett üzletszabályzatot elfogadottnak tekintjük.
Amennyiben bármi más kérdése lenne, kérjük keresse kollégáinkat elérhetőségeinken!
Kelt: 2019.03.01
Krausz Henriett e.v.
8360 Keszthely, Zámor u. 23
Adószám: 68617754-2-40
Nyilvántartásba vette Keszthely város jegyzője
E-mail: pipa kukac pipa pont hu